Sehari dua ini kecoh hal Carprise atau nama sebenarnya Aris Ramli yang cuba membuat pendedahan mengenai “beberapa masalah” dicetuskan oleh Ustaz Ebit Lew dan teamnya ketika memberi bantuan ke Gaza yang didakwa tidak disenangi oleh beberapa pihak di Palestin.

Ramai bertindak tidak menyokong caranya sementelah dia kini dilihat keseorangan di Mesir dan masih belum berjaya memasuki Gaza seperti dirancangnya. Dakwaannya dilihat “melawan arus” di mana ramai yang menyayangi Ustaz Ebit yang dilihat tidak pernah berkira memberi bantuan wang, makanan, peralatan dan lain-lain lagi bukan saja pada rakyat Malaysia tapi negara luar seperti Afrika dan terbaru Palestin. Sehingga semalam, Ustaz Ebit dalam penjelasannya mengakui agak sedih kerana niatnya hanyalah mahu menyebarkan kasih sayang tanpa mengira apa agama dan kedudukan tapi masih ada yang kurang senang.

Malah semalam juga, hal ini mendapat perhatian dari Ustaz Muhammad bin Abdullah yang sudah biasa mengikut misi memberi bantuan ke Palestin sejak dari tahun 2016 lagi. Bacalah perkongsian dari Ustaz Amin. Seperti katanya, tak perlu gaduh-gaduh, tenang-tenang sajalah. Soal nama kita disebut di dunia tidak penting, asalkan ia disebut di langit. Deepkan, ya itu yang kita harapkan, bukan disebut di dunia tapi di akhirat. Apa guna nama disebut di dunia tapi di langit, nama kita tidak disebut dan didoakan oleh para malaikat.

Ustaz  Amin sudah terlibat misi ke Palestin sejak 2016 lagi.Katanya bumi barakah ini unik, nak beri bantuan juga kena unik.

Baca perkongsiannya :-

Janganlah gaduh-gaduh, tenang-tenang sajalah

Saya ingin mengulas mengenai bantuan ke tanah barakah. Kerana ia bukan sahaja tanah yang unik, tetapi strategi untuk ke sana juga sangat unik.

Tahukah anda bahawa tempat ini adalah tempat yang paling banyak berlaku peperangan sejak beribu tahun dahulu.

Bermaksud, telah berlaku juga penghantaran bantuan sejak beribu tahun dahulu. Zaman Nabi Ibrahim dengan Namrud (1800 s.m) Perang Samsum al-Ghazi (1400 s.m) zaman Nabi Musa (1300s.m) Nabi Daud 1050 (s.m) Perang Nabuchadneezar (586 s.m) Perang Titos (70 m), Saidina Umar (637m) perang Salib (1187m) dan beribu lagi peperangan di tanah barakah ini. Sebab itu ia di sebut sebagai bumi syuhada’ sehingga hari kiamat.

Satu dunia dari berbagai Ngo bersoladariti beri bantuan ke Palestin setiap kali negara itu diuji oleh Israel.

Apakah anda rasa ketika Nabi Isa mengalahkan Dajjal di kawasan sini, tidak berlaku operasi penghantaran bantuan dan sokongan dari umat Islam satu dunia.

IKLAN

Dalam operasi bantuan ke tanah barakah ini, saya suka berpegang dengan hadith Nabi SAW, “hendaklah kamu sungguh-sungguh membantu dengan cara senyap-senyap”kenapa? Jika dihebohkan, musuh akan dapat tahu cara kita dan di kalangan orang Islam pun akan banyak salah sangka.

Cara bantuan secara makro dan mikro juga berbeza. Bantuan melalui Mesir atau dari Jerusalem pun berbeza. Bantuan ketika musim panas pun tak sama ketika musim sejuk. Dan kita pun tak akan dapat bantu semua orang, sesetengah tempat di bantu, di tempat satu lagi akan terasa kenapa tidak sampai kepada kami.

Untuk Solidariti tanah barakah ini, semua orang ada caranya tersendiri, dan ingat, tidak ada gading yang tidak retak,tidak ada misi yang tidak ada kelemahan.

Nasihat saya pada yang baru nak terlibat dengan bantuan ke sini, ia sangat unik dan tidak akan sama ke mana-mana tempat lain di dunia. Belajarlah dan rujuklah juga pada orang lama untuk kematangan di dalam bantuan ke sana. Belajar untuk sama-sama bekerjasama untuk matlamat yang satu. Soal nama kita disebut di dunia tidak penting, asalkan ia disebut di langit.

Dan ingatlah, setiap kali Ramadhan, setiap kali akan berlaku ketegangan di sini, jadi, jika tidak sempat tahun ini, bersedialah untuk tahun hadapan. Hanya lagi 10 bulan akan berlaku lagi ketegangan.

IKLAN

Tenang-tenang sajalah.

WEBINAR JODOH 💖: SUAMI KIRIMAN ILAHI

✨Jom Sis semua yang masih single terutamanya sejenis yang pemalu! Kita belajar ilmu menjemput jodoh💘

Dengan ilmu menjemput jodoh, Sis akan..

✅ Tak tertanya-tanya lagi “Dimana atau ada ke bakal imamku❓❓” 🤷🏽‍♀‍

IKLAN

✅ Jelas ✨ dan yakin 💪🏻 dengan langkah-langkah mudah ikhtiar mencari jodoh 💘 (Tip: Islam itu Mudah dan Indah)

✅ Akan dijauhi heartbreak 💔 dan lelaki yang tak serius 👻

Yang sudah berstatus ‘Dimiliki’, ambillah manfaat ilmu ini untuk memudahkan dan percepatkan lagi jodoh Sis 💞

Daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-jodoh-suami-kiriman-ilahi/

Untuk bimbingan awal secara PERCUMA dari Coach Zuhri pula, jom sertai sesi Live CurHat Jodoh bersama Coach jam 9.00 malam – 10.00 malam di:
https://www.instagram.com/kashoorga/ dan
https://www.facebook.com/Kashoorga

.

.