Cinta itu sangat indah. Cinta itu satu pemberian dari Tuhan kepada setiap insan yang berhak untuk merasai kenikmatannya. Apatah lagi jika cinta itu datang dari ikatan yang halal dan diredai Allah.

Seperti perkongsian dari Da’i Wan Dazrin di laman sosial Instagram tentang kisah cintanya dengan isteri tersayang.

Menurut sebelum ini dia tertanya-tanya apa yang menyebabkan isteri tersayang menyukai dirinya.

Adakah kerana disebabkan rupa paras atau ilmunya. Dan ternyata jawapan diperoleh dirai isteri tersayang menjadikan dia tidak akan berpaling mencari wanita lain.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Da’i Wan (Official) (@wandazrin) on

Tambahnya lagi ketika di zaman belajar, dia memang tidak bercakap dengan Muslimat. Ini kerana dia yang terlalu sibuk dengan urusan mencari ilmu agama.

Dan sepanjang 8 tahun itu isterinya masih setia menunggu walaupun status ketika itu ibarat ‘tergantung sepi. Namun itulah yang dikatakan kalau sudah jodoh tidak ke mana.

Dan apabila sudah sah bergelar suami isteri, Dai Wan dan isteri kini melayari hidup bahagia sambil berkasih sayang dan diharapkan hubungan ini berkekakan hingga ke jannah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Da’i Wan (Official) (@wandazrin) on

Sebenarnya. Saya telah simpan ‘Video’ ini, betul2 sejak dari mula saya merancang utk menghasilkan cerita tntng kami berdua. Semua yg kenal saya sebagai penulis pasti tahu betapa saya tidak akn menulis melainkan saya sudah melalui ‘Fasa2’ yg saya nak tuliskan terlebih dahulu. Utk membuktikan saya menulis dgn pengalaman, dari bacaan pengalaman baru saya olah kpd penulisan. Seperti buku ‘Bertunang – One step closer’. Selepas saya bertunang barulah saya hasilkan ia. Mungkin kali ini telah tiba waktunya saya kongsikan sebuah buku perjalanan ‘Perkahwinan’ kami berdua.

Kpd semua yg sdg membaca, perhati jawapan @syahirah_zamzari kan? Ketika ditanya oleh Abg @fedtriyahya. Apa yg Syahirah suka tentang Da’i Wan? Rupa dia ke, ilmu dia ke? Saya, sewaktu ini, teringin benar ingin mengetahui sama. Ttpi jawapan dari dia buat saya terduduk dari dalam hati sendiri & tersenyum kagum. Ya, dia jawab, simple, tapi sgt ‘Meaningful’: ‘Segala pasal dia. Segalanya.’ Sebagai seorang suami yg sah, dari saat itu, saya berjanji pd diri & hati saya. Tidak akan ada wanita lain yg layak bertakhta di dlm hati ini melainkan dia seorg shj sbb dia benar2 menghargai saya.

Saya pernah tanya @syahirah_zamzari , apa yg membuatkan dia sanggup menunggu saya selama 8 tahun? Ya, benar. 8 tahun dia menanti jawapan saya. Jarang dapat berkomunikasi dgn saya. Sbb saya sombong. Saya tidak bercakap dgn ‘Muslimat’ di zaman pengajian agama Islam saya dulu. Saya sibuk dgn urusan memartabatkan diri dgn ilmu agama shj. Tp dia tunggu saya dgn sabar. Padahal sah2 tergantung sepi, tidak bertali- Haqiem Rusli. Ha٢. Tapi hebatnya, dia masih ‘Percaya’ dlm menunggu saya. Saya tanya kenapa? Mengapa rugikan masa sendiri mcm tu?.

Dia jwb: Sbb Ayg percaya, Syg adalah yg terbaik utk ayg. She fought for it..

Dan jawapan itu akn sy semadikan dlm penulisan buku baru sy nanti, yg akn memaksa kalian utk menangis seperti mana sy mengalirkan air mata saat sy menaip intipati / isi bukunya kini. Nantikanlah. Nantikanlah. 20-1-2020. ‘Teaser’ pertama. Jam 9 malam. Semoga kalian jadi yg terawal mengetahui & memiliki ia nanti.
إن شاء الله

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Da’i Wan (Official) (@wandazrin) on