Kecantikan seseorang wanita itu adalah suatu yang subjektif. Ada yang mengatakan mereka berkulit putih kelihatan lebih menarik dan sesuai untuk dijadikan calon isteri. Bagaimana pula dengan mereka yang mempunyai lesung pipit.

Wanita mempunyai lesung pipit ini dikatakan sebagai satu kecacatan. Mengikut statistik yang dilaporkan The Daily Health Gen, hanya 20% manusia di dunia memiliki lesung pipi yang sebenarnya merupakan satu jenis ‘kecacatan’ pada otot wajah yang dicemburui ramai.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on

Namun apa yang dipanggil kecacatan inilah sebenarnya daya tarikan utama gadis berlesung pipit. Lebih menarik jika mempunyai lesung pipit di kedua-dua belah pipi.

Disenaraikan tarikan gadis berlesung pipit yang boleh dijadikan calon isteri idaman. Pastinya gadis berlesung pipit menjadi buruan kerana memiliki keistimewaan tersendiri.

Ramai Yang Tertarik

Kajian American Journal of Physical Anthropology mendapati, lesung pipit merupakan ‘added value’ yang menambahkan lagi daya penarik seseorang secara semula jadi. Tak perlu risau ketika bergambar, lesung pipit anda tu buatkan anda jadi perhatian dalam ramai-ramai orang.

Nampak Lebih Muda

Orang yang ada lesung pipit nampak macam ‘baby face’. Ini disahkan oleh para saintis bahawa antara kelebihan lesung pipit ialah menjadikan seseorang itu kelihatan lebih muda dari usia sebenarnya.

Terpancar Aura Keceriaan

Setiap kali pemilik lesung pipit tersenyum, orang di sekeliling juga akan terpengaruh dengan aura keceriaan yang disebarkan.

Puas Dengan Kehidupannya

Perempuan yang memiliki lesung pipi cenderung hidup lebih bahagia. Perempuan ini akan mencintai dan menghargai pasangan.

Jadi Isteri Yang Baik

Mereka juga lebih mencintai dan hormat kepada pasangan. Keindahan lesung pipi yang dimiliki menjadi salah satu daya tariknya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Wawa Zainal ™️ (@w4w4_zainal) on

Kehidupan Cintanya Yang Luar Biasa

Adanya lesung pipi juga menandakan bahwa seorang perempuan tersebut kuat, sehingga kehidupannya cintanya pun menjadi magnet karena sering kali meninggalkan pengalaman yang menarik.

Perempuan Yang Menyenangkan Untuk Jadi Pasangan

Perempuan ini cenderung periang, maka sangat menyenangkan untuk dicintai. Sebab, mereka umumnya lebih hangat sehingga dapat memiliki hubungan baik dengan semua orang. Untuk itu sangat menguntungkan jika memiliki lesung pipi.

BerFikir Tentang Keturunan

Jika salah satu keluarga memiliki lesung pipi, maka anda memiliki gen 25 sampai 50 peluang untuk keturunan atau anak anda mempunyai lesung pipi.

Jadi, peluang memiliki anak yang lucu dan manis berlesung pipi lebih besar.